Jak reklamować lokalną, małą firmę

Jak reklamować lokalną, małą firmę?

Reklamowanie małej firmy może być nieco utrudnione z racji na niewielki budżet, jakim takie przedsiębiorstwa przeważnie dysponują. Nie oznacza to jednak, że lokalnego biznesu nie da się wypromować, są na to określone sposoby. Jak więc reklamować lokalną, małą firmę?

Reklama biznesu w sieci – od czego zacząć?

Każda firma, nawet ta mała o zasięgu lokalnym, powinna pomyśleć o założeniu strony internetowej. To nie tylko świetny sposób na zaprezentowanie swoich produktów czy usług. Za pomocą witryny da się zwiększyć rozpoznawalność firmy w sieci, co w rezultacie może przełożyć się na zainteresowanie klientów. Jak reklamować biznes w internecie wskazuje Tekstowy.net, strona internetowa i jej pozycjonowanie to dziś podstawa. Na czym to polega?

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego to działanie, które wymaga zlecenia wielu prac. Najlepiej powierzyć je specjalistom, którzy najpierw wykonają audyt SEO i wskażą, co warto poprawić. Tu konieczna będzie optymalizacja strony, by ta była użyteczna dla internautów, ale i lepiej widoczna w wyszukiwarce. Obejmuje to szereg prac technicznych związanych z kodem, responsywnością, strukturą linków, ale i zawartością strony. Przydadzą się działania z zakresu content marketingu. Oferta lokalnej firmy musi być dobrze opisana, nasycona frazami, wzbogacona zdjęciami, linkowaniem wewnętrznym. W przypadku mniejszych firm opłacalne może być też prowadzenie bloga. Takie unikalne poradnikowe treści mają nie tylko korzyść dla SEO, ale i dla zainteresowanych klientów.

Warto zadbać też o wizytówkę Google, jej założenie jest bezpłatne. Podaje się tam dane dotyczące firmy, adres strony, możliwe jest zaprezentowanie oferty. Na plus jest także interakcja z klientami, którzy mogą dzielić się swoimi opiniami na temat funkcjonowania biznesu.

Media społecznościowe a mała firma

W przypadku prowadzenia lokalnej firmy warto pomyśleć o założeniu profili na różnych mediach społecznościowych. To też jest forma reklamy, zwłaszcza kiedy wykupi się dodatkowo posty sponsorowane. Aktywność w social mediach pozwala dotrzeć do klientów w różnych grupach wiekowych. Z pewnością nie można ograniczać się tylko do jednego kanału. Do wyboru mamy co najmniej kilka, np. Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, TikTok, wszystko zależy od charakteru branży.

Reklama Google Ads

Reklama w sieci to w znacznej mierze płatne Google Ads. Jest to jedyna oficjalna forma promowania się w wyszukiwarce Google. Mimo iż reklama ta nie jest darmowa, mogą pozwolić sobie na nią firmy z niewielkim budżetem. Ten cały czas można modyfikować. W dodatku płaci się nie za same wyświetlenia, a za kliknięcie, czyli wtedy, kiedy klient przejdzie na stronę docelową. Reklamy Google Ads mogą przyjmować różne formy, najczęściej kojarzymy je jako wyniki, które pojawiają się nad wyszukiwaniami organicznymi. Zaletą takiej promocji jest duża możliwość targetyzacji reklamy, ma ona wysoką skuteczność, trafia do wybranych grup społecznych, można skierować ją na konkretną lokalizację. W przypadku firm o zasięgu regionalnym, Google Ads może być więc całkiem przydatnym narzędziem.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij