Potrzebujesz strony internetowej? To warto wiedzieć na początek!
Szacuje się, że w ciągu minuty na świecie powstać może ponad 570 stron internetowych. Nikogo nie powinno to dziwić, ponieważ w sieci możemy znaleźć praktycznie wszystko, w tym m.in. witryny: sklepów internetowych, firm, z materiałami audio oraz wideo, ze zdjęciami, z artykułami na różnorodne tematy, związane z bankowością elektroniczną, a także serwisy społecznościowe. O czym warto pamiętać, chcąc stworzyć swoją własną stronę internetową? Jak zadbać o jej widoczność w sieci?
Jak stworzyć stronę internetową – samodzielnie czy z pomocą agencji?
Wielu specjalistów zaleca samodzielnie stworzenie zarysu witryny internetowej oraz oddanie w ręce profesjonalistów kwestii związanych z technicznymi aspektami. Warto zaznaczyć, że pomimo szeregu poradników na ten temat nie jest to banalna kwestia. Stworzenie dobrej strony wymaga nie tylko teoretycznej wiedzy, ale i doświadczenia oraz znajomości rynku i zasad panujących w sieci. Ponadto zlecenie prac nad tworzeniem strony internetowej pozwala na oszczędność czasu, gwarancję uniknięcia błędów oraz nieefektywnych rozwiązań. Dodatkowo zaprojektowana przez specjalistów strona zoptymalizowana będzie pod kątem SEO, co umożliwi, ułatwi jej pozycjonowanie. Więcej na temat optymalizacji stron internetowych, piszą specjaliści z https://bizzit.eu/audyty-optymalizacja-tworzenie-stron/. Takie działania muszą być poprzedzone profesjonalnym audytem, który wykaże co należy jeszcze poprawić na stronie, aby działała szybciej, sprawniej i bardziej efektywnie.
O czym pamiętać, tworząc własną stronę internetową?
Tworzenie strony internetowej nie zaczyna się na etapie rozpoczęcia jej pisania. Przed tym krokiem konieczne są: określenie strategii oraz celu jej powstania, zdefiniowania grupy odbiorców, sprawdzenie rozwiązań zastosowanych przez konkurencję oraz dokładnego, przemyślanego rozplanowania jej struktury – tzw. mapy strony oraz metody nawigowania pomiędzy poszczególnymi podstronami. Pisanie strony warto rozpocząć od stworzenia uproszczonej, roboczej wersji witryny, czyli makiety. Może ona powstać zarówno na papierze, jak i w formie multimedialnej. Jej zadaniem jest ułatwienie i przyspieszenie prac. Po zebraniu wszystkich potrzebnych materiałów, np. zdjęć, wideo czy tekstów można przystąpić do tworzenia projektu strony. Należy jednak zadbać, aby treści były rozmieszone w sposób przystępny i łatwy do zapoznania się z nimi (np. tekst podzielony na akapity). Dowiedziono, że dużo większym zainteresowaniem oraz zaufaniem cieszą się strony, na których umieszczony został kontakt do jej właścicieli, twórców. Dodatkowo na lojalność odbiorców wpływ ma brak agresywnego pozyskiwania danych, którego należy unikać podczas konstruowania swojej własnej witryny.
Przed wdrożeniem strony nie można zapominieć o jej testowaniu, by nie udostępnić użytkownikowi niedoskonałych treści.
Warto zaznaczyć, że dobra strona powinna:
- szybko się wczytywać,
- być zaimplementowana na dobrym serwerze, który będzie mógł jednocześnie przyjąć sporą grupę odbiorców,
- wyświetlać się prawidłowo na urządzeniach mobilnych oraz stacjonarnych (z naciskiem na te pierwsze)
Jak zadbać o widoczność strony w sieci?
Rzadko kiedy strony internetowe powstają dla satysfakcji i zadowolenia samego twórcy – zazwyczaj ich głównym celem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców, wygenerowanie zysku oraz zwiększenie rozpoznawalności marki. Procesem pozwalającym na wzrost widoczności strony w sieci jest wspomniane wcześniej pozycjonowanie. Może być przeprowadzone zarówno on-site, czyli na stronie internetowej, jak i off-site, czyli poza nią. Polega głównie na prowadzeniu działań opartych o słowa kluczowe, czyli frazy związane z daną branżą wpisywane przez użytkowników wyszukiwarek. Dodatkowo na widoczność strony wpłynąć mogą: pozycjonowanie lokalne, dodanie mapki i wizytówki Google w przypadku przedsiębiorców, dbałość o wysokiej jakości treści na stronie. Ponadto do promowania witryny warto wykorzystać moc social mediów.